piątek, 23 grudnia 2016

STRESS RELIEF... CZYLI JAK OGRANICZYĆ STRES

Cześć Wam!

  Przyznam, że w tym całym świątecznym zabieganiu nie mam ani chwili dla siebie. Niby ferie, niby czas wolny, a tak naprawdę niekończąca się lista rzeczy do zrobienia przed świętami... Trzeba upiec pierniczki, spakować się do babci, ogarnąć pokój, dokończyć pakowanie prezentów... STOP! Nie można tak się dać przytłoczyć. Trzeba znaleźć moment, żeby się wyciszyć, poukładać myśli i zadać sobie pytanie: "A co ze mną?", bo przecież to, jak się czujemy, ma spory wpływ na nasze relacje międzyludzkie, a chyba nie mamy ochoty się pokłócić z rodziną bądź przyjaciółmi akurat na święta.

  Przygotowałam więc dla Was parę porad, których się stosuję, gdy właśnie mam potrzebę czy nawet chęć zebrania myśli i zadbania o siebie i o swoje samopoczucie.

  1. Zielona herbatka

  Dla mnie podstawowym sposobem, żeby się zrelaksować i jednocześnie ogrzać, bo w końcu mamy zimę, jest zrobienie sobie zielonej herbaty. Oprócz cudownego smaku i zapachu ma ona dużo pozytywnych właściwości, takich jak uspokajające działanie, jest bogata w witaminy C, E i B oraz w sole mineralne, a garbniki, które również zawiera, zapobiegają nowotworom. Jak dla mnie brzmi dobrze.

  2. Maseczka

  W takich chwilach również warto nałożyć sobie maseczkę na twarz. Nieważne, jaką, byle żeby była odpowiednia dla Waszego typu skóry. Rzadko kiedy mamy czas, aby przeprowadzić taki "zabieg", chociaż dbanie o cerę jest według mnie jednak dość ważną kwestią i sama żałuję, że tak mało chwil mogę poświecić jej pielęgnacji. Jestem przekonana, że po zmyciu maseczki Wasza skóra bardzo Wam podziękuje.

 3. Medytacja

To zdjęcie zostało zrobione we Francji kilka miesięcy temu :)
 
    Chyba nie ma lepszego sposobu na wyciszenie i uspokojenie niż medytacja. Usiądź wygodnie, zamknij oczy, skoncentruj się na oddechu, oderwij się od rozpędzonego życia... O tak. Od razu lepiej. Do medytacji używam aplikacji, która nazywa się Calm ( wersja na Androida --> Calm). Nie musicie długo medytować. Ważne, że przez te dziesięć minut uda Wam się zrelaksować, podumać... Powiem Wam, że po każdej sesji czuję się opanowana i spokojna.

 4. Świeczka

  Aby stworzyć przyjemną atmosferę w Waszym pokoju doskonale sprawdzi się zapachowa świeczka. Ja lubię używać mojego kominka z Yankee Candle, ponieważ często mogę zmieniać zapachy. Ostatnio używałam woni Vanilla Cupcake, ale na medytację moim ulubionym pozostaje niezastąpiony Aloe Water.

  5. Dobra książka

   Jeśli macie trochę więcej czasu do poświęcenia dobrym sposobem na relaks jest po prostu czytanie. Jako wielbicielka książek uważam, że ten sposób jednocześnie odpręża, sprawia przyjemność i pozwala odciąć się od przytłaczającej rzeczywistości. Osobiście zaczęłam wczoraj czytać The Dead Zone autorstwa Stephena Kinga i bardzo mi się spodobało, tak że jeśli nie macie pomysłu na lekturę to warto zajrzeć do tej książki!

  Pamiętajcie, że przed taką chwilą wyciszenia i odstresowania warto założyć coś wygodnego, na przykład ulubione dresy bądź ciepłą piżamkę. Im wygodniej, tym lepiej!

    I to by było na tyle! Mam nadzieję, że skorzystacie z choć jednaj z tych porad i że post Wam się podobał!

                                                                              Zatem życzę Wam miłego dnia!

                                                                                           Pozdrawiam,
                                                                                                                   Natalia xx

PS: Wszystkie zdjęcia zostały zrobione przeze mnie :)


5 komentarzy:

  1. ja bym dodała jeszcze kąpiel. może być z książką i przy zapachowej świeczce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kąpiel też jest dobrą opcją! A łączenie paru metod-jeszcze lepszą ;)

      Usuń
  2. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad medytacjami, może w końcu się wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto spróbować! Polecam też jogę ;)

      Usuń
  3. To są dobre metody na wyciszenie, a co, jeśli czuje się tak ogromną złość i stres, że chce się rzucać talerzami i kogoś mordować?:)
    Ja zrobiłam listę co się sprawdza u mnie tutaj: https://iwonaturzanska.pl/2017/02/23/35-sprawdzonych-sposobow-na-stres-i-zlosc/
    Może coś Ci się przyda :)

    OdpowiedzUsuń